05_към “Оги и Сушата”

Текст за компютърна игра към “Оги и Сушата”

 

Първо ниво

 

За програмистите и художниците – аниматори:

За играта “Оги и Сушата” – инструмент за мислене НЗЦ – намерения, задачи, цели.

Във всички компютърни игри за Оги-Огненото Драконче натискането на клавиша с буква И, предизвиква стоп-кадър и дава информация за клавишните комбинации, които действат в дадения етап на играта.

За всяко натискане на този клавиш играчът плаща поне по 10 точки за информацията. Трябва да отрази това в дневника на приключението –  автоматично намаляване или увеличаване на спечелените точки в електронния вариант на дневника на приключението.

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Ако си чел “Оги и Сушата”, знаеш НЗЦ на противниците си. Това ще ти помогне да победиш. Помисли: Какви са твоите цели в тази игра?

 

За програмистите и художниците – аниматори:

Цели на играча:

Дългосрочни: Да предпази Долината от Сушата.

Средно-срочни: Да си осигури съюзници, които да му помогнат при опазването на Долината.

Краткосрочни: Да победи, надхитри или спечели за приятели тези, с които го среща съдбата.

 

Вихрушката танцува около Пороя, опитва се да постави на главата му смешна шапка. Играчът се опитва да предотврати това и да грабне шапката.

Ако натисне клавиш И, появява се текстът:

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Информация:  С четирите стрелки можеш да помогнеш на Пороя да избягва  Вихрушката.

Ако Ото е в подходяща позиция, освен със стрелките, клавишната комбинация: клавиш за буква Ш, натиснат заедно с клавиша за главни букви, ти позволява да сграбчиш вълшебната шапка.

Клавишът за буква Л, натиснат заедно с един от клавишите-стрелки изстрелва ласото. Веднага след това трябва да се натиснат последователно съответните стрелки, за да се увие ласото около Вихрушката. Тя се съпротивлява, не дава шапката.

Трябва да прецениш, в каква посока внезапно движение на Пороя може да отскубне шапката, позволява му да я задържи и да избяга с нея.

Успееш ли да се справиш – получаваш по 100 точки предвидливост, бързина и ловкост.

 

Второ ниво

За програмистите и художниците – аниматори:

Сушата напада. Младите дръвчета и Оги бранят Долината. Там, където размаха криле Сушата, сенките изчезват. Растителността умира.

Ако в първото ниво играчът е успял да отнеме вълшебната шапка от Вихрушката – вече е невидим. Би могъл да блокира движенията на Сушата. След десет негови успешни хода тя се оттегля – признава се за победена.

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Ако сам си се досетил, кои клавиши да ползваш, получаваш по 100 точки съобразителност, предвидливост, бързина и точност.

Ако играчът натисне клавиш И, появява се текстът:

Информация:

С всяка една от стрелките – по избор – се блокира движението на Сушата.

Клавиатура латиница. Едновременното натискане на клавишите: E, W, N, S и стрелка – полива растенията в съответната посока и те се включват в борбата със Сушата.

Смяташ ли, че имаш нужда от още допълнителна информация? – Да? Не?

Ако играчът кликне върху “ДА”, появява се въпрос:

Ще рискуваш ли да загубиш 100 точки за допълнителна информация? – Да! Не.

При кликване върху “ДА!” се появява следващия текст:

Цената на тази допълнителна информация е 100 точки – отбележи загубата им в дневника на приключението.

Клавиатура – латиница! Ласо – задейства се с клавиш L.  Камък – клавиш K на латиница.

Хванеш ли Сушата с ласото, влачиш я с мишката. Принудиш ли Сушата да стъпи в поточето – силата и скоростта ѝ намаляват наполовина. Изтикаш ли я в езерото – може да я унищожиш, с клавиш Enter. Напъхаш ли я в пещерата, ще я плениш с клавишна комбинация: главна буква К и стрелка, посочваща камъка, с който ще бъде затворен входът.

Избирай! И помни – от твоя избор зависи, какво ще се случи в третото ниво.

 

Трето ниво

За програмистите и художниците – аниматори:

Бобрите секат дървета и строят водопровод от езерото на младите пъстърви към Божествения бряг.

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Информация: Клавиатура – главни букви на кирилица:

К – камък, Х – хлъзгаво, Т – тръни. Натиснати заедно с някоя от стрелките, предизвикват в тази посока: съответно – насиняване, залитане, убождане на бобъра, който е най-близо до тях.

Възможна е и друга стратегия – нападение с оръжията от предното ниво.

А може би заклинанието ще помогне…?

 

За програмистите и художниците – аниматори:

Пет минути след започване третото ниво на играта, се появява нова картина: Ламята брои жълтици. Дава ги на шефовете на строежа – тримата ги раздават. Бобрите въодушевени започват да работят два пъти по-бързо.

Иззад клоните на Вековната Мура Ом надничат Ох и Охи.

Старият Гарван заедно с гарванчето правят магия, ако играчът се досети да използва клавиша за удивителен знак, едновременно с клавиш P от латинската клавиатура, – съответстващ на главната българска буква З – от думата “заклинание”, която е изписана с курсив и несъразмерно голям шрифт в последния текст, показан на екрана. След като е задействано заклинанието, с мишката се обгражда район от екрана, на който жълтиците на Ламята се превръщат в сухи листа. Разгневените бобри прибират инструментите си и си тръгват.

Ламята напразно се опитва да ги спре.

Играчът може да ползва всички изброени оръжия от предишните нива, като определя с показалеца, кой от Оги-екипа ще напада.

Градоносните облаци предвождани от Картала обграждат Ламята. Ако в първото ниво на играта е успял да вземе шапката-невидимка, Пороят Ото изскача изневиделица, блъсва Ламята в портала, отворен от Мадмоазел ФУ. Ох заключва входа към Огнената вселена.

Печелиш по 100 точки сила, съобразителност и вълшебство.

Ако играчът не се досети да използва магията, бобрите бързо построяват водопровода. Езерото изчезва. Сушата се вихри. Растенията повяхват. Вихрушката изтръгва дърветата из корен. Ламята побеждава Оги екипа и отвлича Огненото драконче.

След това на екрана се появява текстът:

Все още можеш да спасиш Долината, Оги и приятелите му! Можеш да върнеш времето назад, ако пожертваш 200 точки вълшебство и сила, събрани от теб.

 

Алтернативни варианти

Ако в първо ниво играчът не е успял да вземе шапката-невидимка, виждаме Ото, затворен в прозрачното кълбо. Ламята и Вихрушката имат надмощие. Оги-екипът брани Долината. Изходът на битката зависи от избора на играча на второ ниво.

Първи вариант

Ако само е прогонил Сушата, тя напада Оги, принуждава го да се отдръпне. Влиза в единоборство с Ламята. Играчът командва нападението ѝ с клавишите-стрелки, а действията на Вихрушката насочва с мишката. Ламята се премята, става кожа и кости, опитва се да се скрие в гората. Там Оги екипът я погва. Оги, Сушата и Вихрушката я прогонват.

Втори вариант

Ако играчът се е опитал да удави Сушата в езерото, тя разгневена се присъединява към Ламята и Вихрушката.

Информация: С всяка една от стрелките – по избор – се блокира движението на Сушата.

Клавиатура латиница. Едновременното натискане на клавишите: E, W, N, S и стрелка – издига се от езерото водна стрела в съответната посока.

Ласо – задейства се с клавиш L.  Камък – клавиш K на латиница.

Хванеш ли Ламята с ласото, влачиш я с мишката. Принудиш ли я да се потопи в езерото – тя се смалява и хуква да бяга.

Дори играчът да прогони Ламята, не успява да се справи едновременно с враговете си. Водните стрели само ги бавят. Всичко в Долината вехне и съхне. Ламята е прогонена, но Сушата и Вихрушката вилнеят. Оги-екипът е неутешим.

Губиш по 100 точки сила и предвидливост, заедно с всички точки  добронамереност, които си събрал.

Трети вариант

 Ако играчът е затворил Сушата в пещерата, сега ще се наложи да изтърпи гнева ѝ, защото Ламята го пъха при нея.

Информация: С всяка една от стрелките – по избор – се блокира движението на Сушата.

Клавиатура латиница. Едновременното натискане на един от клавишите: E, W, N, S, заедно с клавиш – стрелка – изпод земята се издига водна стрела в съответната посока.

Докато Сушата и играчът воюват, растенията вехнат, Вихрушката изтръгва дърветата изкорен. Ламята преследва Огненото драконче. Долината е опустошена.

Губиш по 100 точки сила и предвидливост, заедно с всички точки  добронамереност, които си събрал.

Четвърти вариант

Ако играчът е намалил наполовина силата на Сушата, като я е потопил в поточето, сега лесно я прогонва, но не може да се справи с Ламята. Стъпка по стъпка отстъпва. Дърветата пламтят. Тревите се овъгляват. Обитателите на Долината бягат панически.

С последни сили Огненото драконче успява да обгърне с магическа защитна стена Оги-екипа и езерото. Очевидно е – не му достига сила…

Появява се надпис:

Спомни си, кой обърна магията на Ламята! Напиши името му!

Клавиатура – кирилица.

Името на Стария гарван е Ох! След изписването на двете букви, Пороят е освободен. Кълбото, започва да се увеличава, поглъща Ламята и потъва в портала към Огнената вселена.

Печелиш по 100 точки сила и вълшебство.

 

Към индекс – компютърни игри – „ОГИ“

Към индекс „ОГИ – Огненото драконче“

Към общия индекс „ПРИКАЗКИ