04_към “Оги и кълбовидните мълнии”

Текст за компютърна игра към “Оги и кълбовидните мълнии”

Инструмент за мислене – “И” – информация.

Играчът последователно придобива власт над вятъра, над огъня, над водата. С кои клавиши или клавишни комбинации – сам трябва да открие. От всяко действие и противодействие извлича информация, използва я, за да победи.

Първо ниво

Черната кълбовидна мълния лети към гарванчето, а бялата – към крушовото дърво.

Оли скача от клона – опитва се да предпази мама Йоли.

По време на скока тревите пред майката и дъщерята се накланят срещу бялата кълбовидна мълния. Тя просветва и ги заобикаля. Насочва се към омайничето.

Охи изплашено подхвръква. Черната кълбовидна мълния подскача в такт с размаханите криле и в същата посока, в която се движат те. Сякаш гарванчето дриблира, без да докосва черната кълбовидна мълния.

Появява се клавишът с буква “И” и просветващ въпросителен знак.

Ако играчът се досети да натисне този клавиш от клавиатурата на компютъра – стоп кадър, докато изпробва и открие, кои клавиши командват вятъра. Ако директно си послужи с четирите стрелки в дясно – появява се рисуваният вятър, върти и отпраща бялата кълбовидна мълния.

Не успее ли, един по един тя докосва героите. Блясък и те изчезват. За всеки от тях играчът губи по 100 точки жизнена сила.

Второ ниво

Кълбовидните мълнии са се научили да се справят с вятъра. Бялата следва Оги, Черната Охи.

Клавишите, с които играчът си е послужил в първото ниво на играта, вече действат различно – как? Сам трябва да разбере и да прецени, кога да ги използва.

Кученцето Ози и маймунката Ефу са изградили странно дъгообразно огнище пред Скалата. В полукръг отвъд него минава поточето и се насочва към отвора на пещерата.

Огненото драконче долита, следвано от Бялата кълбовидна мълния. Оги тупва скалата с опашка – фойерверк от искри разпалва огъня в дъгообразното огнище, над което се появява втори образ на Оги – сияещ с всички цветове на дъгата. Бялата кълбовидна мълния се колебае, кое от двете огнени дракончета да последва.

Появява се въпросителен знак и буквата “И”. Ако играчът я натисне – пауза. Образите застиват, докато експериментира и установи, че клавишите със стрелките командват новото драконче – затопления въздух над огнището. То се извива около бялата кълбовидна мълния, издига я, отнася я отвъд пропастта.

Черната, обаче, продължава да преследва Гарванчето. То се стрелва към пещерата.

Не успее ли играчът да блокира движението на Бялата кълбовидна мълния и тя докосне някой от героите – той изчезва. За всеки от тях играчът губи по 100 точки жизнена сила.

Трето ниво

Стоп кадър – на екрана въпросителен знак и буква “И”. Когато играчът открие, че клавишите със стрелки командват движението на водата в поточето, може да прогони Черната кълбовидна мълния.

В идеалния случай около нея се завихря въртоп и я отнася към понора в дъното на пещерата.

Не успее ли играчът да блокира движението на Черната кълбовидна мълния и тя докосне някой от героите – той изчезва. За всеки от тях играчът губи по 100 точки жизнена сила.

Кученцето Ози, маймунката Ефу и пороят Ото затварят входа на пещерата с голям камък, но не успяват да спрат малката водна капка Ави, която стремглаво се втурва подир Черната кълбовидна мълния.

Надпис “Какво се случи с Ави, ще разбереш от епизод № 4_20 и 21 на играта “Оги и кълбовидните мълнии”.”

Победи ли, играчът получава по 100 точки информация, съобразителност и творчество.

 

Към индекс – компютърни игри – „ОГИ“

Към индекс „ОГИ – Огненото драконче“

Към общия индекс „ПРИКАЗКИ