01_към “Оги и Ламята”

Текст за компютърна игра към “Оги и Ламята”

 Инструмент за мислене ФУ – физически части – умствени части.

За програмистите и художниците – аниматори:

Нарисувано око на Ламята е вход към разясненията:

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Правото на достъп се получава, ако отговориш на един въпрос, преди всяко ниво на компютърната игра:

1. Кое е най голямото вълшебство на мадмоазел ФУ? – виж епизод № 1-3 от “Оги и Ламята” и № 2-19 от “Оги и Градушката”..

2. Кой може да стане портал към Огнената вселена? – виж епизод № 2-13 от “Оги и Градушката”

3. Кое е по-трудно от най-лютата битка! – виж епизод № 1-7 от “Оги и Ламята”.

 

Идеи за програмистите:

Отговорите са текстови. Ако има комбинация от поне две думи – по една от всяка група – това отключва съответното ниво на играта.

Първо ниво

І – Оги, драконче, огнено

ІІ – момче, момченце, човек, човешки образ

Второ ниво

(независимо дали думата е изписана с главна или малка буква)

І – Нещото, ФУ, мадмоазел, лупа, лупата

ІІ – ламя, зъби, щракват, дръжка

Трето ниво

І – признае, признаеш, призная; преодолее, преодолееш, преодолея; надмогне, надмогнеш, надмогна; победи, победиш, победя

ІІ – себе си, страх, страхове, своя най-голям страх

 

Ход на играта

 

Първо ниво:

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Със стрелките – клавиши се насочва меча. Размахва се с Enter. При едновременно натискане на клавиша за интервал и някой от клавишите-стрелки героят напредва с една позиция в съответната посока. Докосне ли глигите им – глигано-рибите се превръщат в пясък.

 

За програмистите и художниците – аниматори:

Три глигано-риби се опитват да пернат с опашки героя. Успеят ли – губи по една от общо 10 точки жизнена сила, с които е започнал играта. Наръгат ли го с глиги – превръща се в смешна глигано-риба. Първо го напада една, после две, три едновременно.

Три фигури от фона – пясъчен бряг – бавно се въртят по посока на часовниковата стрелка. Съвпаднат ли със съответната глигано-риба, тя се превръща в пясък. С мишката героят може да насочва пясъчните образи към съответната глигано-риба. За всяка неутрализирана глигано-риба героят печели по 10 точки жизнена сила.

 

Второ ниво:

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Всеки слон, превърнат в светулка, ти носи по 10 точки жизнена сила.

Докосне ли те слонски хобот – губиш една точка жизнена сила от натрупаната в първо ниво. Обвие ли се хобот около теб – и ти ставаш смешен летящ слон.

Стрелките обръщат арбалета на героя в нужната посока. Стреля с Enter.

 

За програмистите и художниците – аниматори:

Виждат се три еднооки слона и три очи скрити в рисунката. Скритите очи се движат – крият се, със специфичен ритъм. Героят може да върти, да влачи с мишката скритите очи. Може и да ги плаши – да ги подгонва със стрели в нужната посока или да я промени – като стреля точно пред тях. Улучи ли скрито око – героят губи 10 точки от жизнената си сила. Окото намери ли своя слон, той намига и се превръща в светулка-подсказвачка. Тя лети към скритото око на следващия слон – върху който сме поставили показалеца.

Стрелата на играча улучи ли летящ слон, той се засмива (гъдел го е), а героят губи една точка жизнена сила. Улучи ли окото на слона – героят губи 20 точки жизнена сила.

 

Трето ниво:

 

Текст върху екрана – упътване за играчите

Използвай клавишните комбинации и мишката! Заведи змиеликите до техните двойници.

 

За програмистите и художниците – аниматори:

Танцувайки, змиеликите се опитват да се увият около героя. Той им се изплъзва с номера от бойните изкуства, командвани с клавишни комбинации. Танцът на змиеликите съвпада с танца на техния двойник сред мъховете, висящи по дърветата. С мишката героят се опитва да примами – да влачи змиеликия към неговия двойник-мъх. Успее ли, те се сливат и воюват на негова страна – пришпорват другите змиелики към техните двойници. Увие ли се змиелик около героя – той губи пет точки жизнена сила. Увият ли се повече змиелики около него, изгуби ли спечелените точки жизнена сила, превръща се в смешен дървесен мъх.

 

Два вида музикален фон: победа / загуба.

Танцът на змиеликите да може да бъде ускоряван или забавян, чрез настройване на музикалното темпо. Това би могло да влияе на точките жизнена сила, които играчът получава.

 

Предложените идеи за компютърни игри, можете да реализирате заедно с художничката Невена Колева от дизайнерско студио “Яйцата”. За връзка с нея:  nevena@theegs-studio.com  Тя е изработила три варианта на макет с илюстрации за отпечатването на “Оги и Ламята”.

Може да видите нейните илюстрации – “Оги и Ламята” на:

http://ogibooks.weebly.com

 

Към индекс – компютърни игри – „ОГИ

Към индекс „ОГИ – Огненото драконче

Към общия индекс „ПРИКАЗКИ